Selamat datang ke pelaburanunittrust.blogspot.com. Penulis amat mengalu- alukan komen/testimonial anda terhadap blog ini. Sila ajukan sebarang komen (atau sekadar ucapan hai) sebagai tanda sokongan anda di sini. Enjoy your stay!


Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox. Pelayar lain mungkin memaparkan ralat.

Sasar 400 Pelanggan Sebulan

Sasar 400 pelanggan sebulan
Tarikh: 7 Mei 2008
Sumber: Harian Metro


CIMB Wealth Advisors Bhd mensasarkan 400 pelanggan sebulan bagi Pelan Pendidikan 3 dalam 1, iaitu penyelesaian lengkap membolehkan ibu bapa merancang pendidikan anak-anak mereka yang baru dilancarkannya.

Ketua pegawai eksekutifnya, Tan Beng Wah, berkata pelan itu menggabungkan pelaburan amanah saham, perlindungan insurans dan takaful serta perkhidmatan penamaan amanah.

“Kami menyasarkan sekurang-kurangnya 400 pelan dijual sebulan,” kata Tan kepada pemberita selepas pelancaran produk itu di Kuala Lumpur, semalam.

Menurutnya, CIMB Wealth membangunkan produk itu dengan kerjasama rakan kongsi, iaitu CIMB Principal Asset Management, CIMB Trustees dan CIMB Aviva Assurance and Takaful.


Saya sendiri pun masih belum sempat lagi untuk mendalami tentang plan terbaru oleh CIMB WA ini. Dari apa yang saya baca, ia merupakan pelan tabungan pendidikan yang mampu untuk memberikan pulangan yang lebih tinggi berbanding tabung-tabung pendidikan yang ada sekarang kerana ia dilaburkan dalam portfolio asset tertentu. Di samping itu, ia juga menawarkan pelindungan insurans takaful untuk pelabur sekiranya berlaku sebarang kematian atau kecacatan kekal. Selain itu, fungsi penamaan amanah membolehkan pewaris menerima segala pelaburan yang dibuat tanpa sebarang penangguhan. Plan pendidikan ini terdapat dalam versi konvensional dan islamik dan pilihan tempoh matang dari 9 hingga 20 tahun.

0 Comments:

Post a Comment



<< Catatan Lama | | Laman utama | | Catatan Terbaru >>