Selamat datang ke pelaburanunittrust.blogspot.com. Penulis amat mengalu- alukan komen/testimonial anda terhadap blog ini. Sila ajukan sebarang komen (atau sekadar ucapan hai) sebagai tanda sokongan anda di sini. Enjoy your stay!


Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox. Pelayar lain mungkin memaparkan ralat.

CIMB Umum Dividen DALI dan BIF

Terdapat kesilapan pada nama dana yang dinyatakan sebelum ini. Dana BIF adalah CIMB-Principal Balanced Income Fund dan bukannya CIMB Islamic Balance Income Fund (IBIF). Harap maaf.

Ini merupakan maklumat tidak rasmi yang saya dapat dari saudara Murtaza dari forum Carigold.com. CIMB akan mengumumkan pembahagian dividen kepada dua dana islamiknya iaitu CIMB Islamic DALI Equity Growth Fund (DALI) dan CIMB Islamic Balance Income Fund CIMB-Principal Balanced Income Fund (BIF).

Dividen tersebut yang masing-masing berjumlah 7 sen bagi setiap dana akan diagihkan pada 6 June ini bagi dana DALI dan 13 June bagi dana BIF. Keuntungan yang dicatatkan oleh dana DALI pada tahun lepas adalah sebanyak 49.52% dengan purata 12.74% setahun sepanjang 1999-2007. Untuk dana BIF pula, keuntungan yang dicatatkan pada tahun lepas adalah sebanyak 20.40% dengan purata 15.34% setahun sepanjang 2006-2007.

Ini merupakan antara detik-detik terbaik untuk para pelabur memulakan pelaburan dalam dana ini mahupun menambah pelaburan yang sedia ada untuk meraih pulangan yang lebih tinggi. Bagaimana pula dengan pilihan untuk melakukan switching dari dana lain kepada dana ini? Adakah ianya berbaloi?

0 Comments:

Post a Comment



<< Catatan Lama | | Laman utama | | Catatan Terbaru >>