Selamat datang ke pelaburanunittrust.blogspot.com. Penulis amat mengalu- alukan komen/testimonial anda terhadap blog ini. Sila ajukan sebarang komen (atau sekadar ucapan hai) sebagai tanda sokongan anda di sini. Enjoy your stay!


Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox. Pelayar lain mungkin memaparkan ralat.

Agihan Dana Public Mutual

Agihan dana Public Mutual
Tarikh: 6 Mei 2008
Sumber: Harian Metro


PUBLIC Mutual, anak syarikat penuh Public Bank mengumumkan agihan kasar tiga dananya bagi tahun kewangan berakhir 30 April 2008.

Ia mengumumkan agihan kasar 2.00 sen seunit Public Islamic Dividend Fund, 1.75 sen Far-East Balanced Fund dan 0.40 sen Public Islamic Asia Dividend Fund.

Dana Public Islamic Dividend Fund ialah dana ekuiti bertujuan menyediakan pendapatan dengan melabur dalam portfolio saham yang memenuhi syarat Syariah.

Pengerusinya, Tan Sri Teh Hong Piow, berkata dana ini sesuai pelabur jangka sederhana hingga panjang dengan jaminan penerimaan pendapatan sementara pertumbuhan modal adalah sekunder.

Katanya, Dana Public Far-East Balanced Fund pula ialah dana seimbang serantau bertujuan menyediakan pertumbuhan pendapatan dan modal dalam tempoh jangka panjang.


Ini merupakan satu berita yang baik untuk pelabur dana PIDF, FEBF dan PIADF. Mungkin ada di antara pelabur yang ingin mengambil peluang keemasan ini untuk menambahkan jumlah pelaburan mereka untuk meraih lebih banyak bonus. Melabur sebelum pengagihan dan nikmati lebih jumlah penagihan atau melabur selepas pengagihan dan nikmati lebih unit. Mana satu pilihan anda?

0 Comments:

Post a Comment



<< Catatan Lama | | Laman utama | | Catatan Terbaru >>